onsdag 31 augusti 2011

Sex veckor

Det händer lite på viktfronten. Pendlar mellan -3,5 och -4,5 så det går långsamt åt rätt håll. Ca 8-9 cm har försvunnit i midjan. Har inte orkat mäta på fler ställen.

Däremot känns det på kläderna. De nytvättade jeansen är inte lika tighta och min lilaprickiga blus (en favorit som jag har på mig idag) känns rymligare. Den var lite trång över magen senast jag hade den för några månader sen. Så det händer saker om än lite subtilt. Det är bra om kroppen får sköta det här i egen takt. Jag förser den med bra mat.

Är väldigt konsekvent när det gäller mat men det är för att jag inte känner behov av något annat. Det blir ett glas vin då och då när jag känner för det men det räcker med ett glas.

Har en påse paranötter i väskan som jag tagit några av då och då men dels är de giftiga om man äter för många. Senast jag åt några rev det som katten i halsen så jag vet inte om jag tål dem. De är ju bland det mest allergena som finns och jag har ju utvecklat allergier mot andra saker. Men det är inget jag saknar. Nötter har vi aldrig haft hemma pga Bernts allergi.

Har laddat upp med mat inför en lång arbetsdag. Mest för att jag ska veta att det finns så jag kan fokusera på annat. T.ex jobbet :)

Inga kommentarer: