söndag 4 september 2011

Sen sist...

Det har varit rätt intensiva dagar. Mycket jobb, lördag morgon åkte vi till Göteborg för att hämta nya bilen, sen direkt till Uppsala på kräftskiva hos Bernts bror. Jättetrevligt, fast kräftor är ju lite överreklamerade, gott men mycket jobb för lite mat ;) så det blev inte då mycket. Var och en tog med egen mat så vi fyllde ut med ost, salami och prosciutto.

Jag gjorde mitt första avsteg från "tillåten" mat igår. Jag har varit väldigt strikt sen jag började för drygt sex veckor sen. En liten bit kladdkaka (i en muffinsform) med grädde. Inte så gott som jag väntat mig.

Dagens middag. Dragonbiffar med gräddsås, och lite grönsaksalibi. Superenkelt recept på biffarna. Ca 500 g nötfärs, ett ägg, salt, svartpeppar och dragon. Gör biffar och stek i smör. Häll på grädde och lite mer dragon. Låt koka ihop lite. Klart.

Har varit lite dålig på att fota maten sista dagarna. Gjorde gräddstuvad vitkål med stekt rimmat fläsk i veckan. Hur gott som helst.

Inga kommentarer: