onsdag 7 september 2011

Sju veckor

Idag kände jag mig så lätt, jo jag vet att det inte är så, men jag ville skutta fram. Testade lite när vi var och tankade bilen, och det funkade faktiskt att skutta lite :)

Händer inte mycket på vågen, men det får ta tid. Men bara det att jag kan ha en tunn kofta under min kavaj är ju ett tecken på att det händer saker. Det hade inte funkat före sommaren. Sånt är härligt. Sen har jag ju blivit längre också, var på LifeGene, ett stort forskningsprojekt där jag är med, alla som vill kan anmäla sig, och gjorde tester och då var jag helt plötsligt 161 cm. Jag som alltid varit 158,5 lite skeptisk är jag nog. Men det borde ju innebära att mitt BMI blivit lägre också då.....

Har känt lite sug på eftermiddagarna, funderar om det kan bero på att jag tuggar tuggummi, varje bit innehåller bara 0,6 g kolhydrater så det borde vara försumbart, men tuggandet kanske triggar igång andra saker.

Till lunch idag blev det spenatsoppa med 2 kokta ägg. Smälte fryst spenat i smör i en kastrull, sen späd med grädde och krydda med salt, svartpeppar och lite muskot. Har en liten låda med gårdagens middag också eftersom det blir en lång dag/kväll med övertidsarbete.

I övrigt är livet fantastiskt just nu :)

2 kommentarer:

Daniel Brahneborg sa...

Så kände jag det förra hösten, så jag var tvungen att köpa ett par löparskor och bege mig ut och jogga en stund några gånger i veckan. Ren överskottsenergi, väldigt underlig känsla.

Laizan sa...

Ja jag får väl sätta mig i ett hörn och se om anfallet går över, om inte så vet du vem det är om du ser nån skuttar omkring :)