tisdag 6 september 2011

Frukostfunderingar

Tänk så väl det märks om jag äter en bra frukost eller inte. Imorse blev det lite bråttom för att vara inne i stan till klockan åtta. Klockan går alltid så fort på morgonen vad det nu beror på. I varje fall så blev det två ägg på vid diskbänken och inte min lugna frukost framför datorn. Inget rökt fläsk heller.

Sen har jag varit lite småsugen hela dan. Makrill, keso och ett ägg till lunch. Det var kanske inte tillräckligt heller. Så det är nog så att jag ska äta mest till frukost och lunch sen klarar jag mig fram till 7-8 på kvällen utan vidare.

Vid 4-5 på eftermiddagen vill jag ha nåt att äta, eller jag vet inte om det är vanan som sätter in att jag alltid fick ett sockersug då, för egentligen är jag nog inte hungrig.

Bästa grannen och LÅ var upp och drack kaffe ikväll och hon sa att det syns att jag blivit mindre. Kul tycker jag :)

Bernt hade gjort baconlindad kyckling med champinjonsås till middag. Gott

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag upplever att om jag äter för dåligt på förmiddagen är jag superhungring på em kvällen, så jag behöver äta regelbundet, inte vänta 5 timmar mellan målen...då är jag grinig ;) så för att få fart på förbränningen så kanske du ska stoppa i dej lite mer under em oxå även om du inte är superhungrig? Å vad jag längtar tills jag kan laga mat hemma igen!! Kul att det syns på dig också att du tappar vikt! Kram Di

Laizan sa...

Det funkar inte riktigt så med LCHF att man behöver äta mellan målen om man inte är hungrig. Äter man tillräckligt varje måltid håller man sig mätt. Det viktiga är att inte äta för mycket kolhydrater för det höjer insulinvärdet och då lagras fettet istället för att förbrännas.
Hoppas ni får flytta hem snart igen, det är verkligen tufft som ni har det.
Kram