lördag 10 september 2011

Det är aldrig för sent att ge upp....

Lite så kändes det igår, det är ingen idé, det händer inget jag går inte ner i vikt. Hummejoj, stackars mig.....
Fast det kanske är som med Trisslotter, plötsligt händer det.

Märker ju en massa positiva effekter av att äta så här och jag kanske inte ska stirra mig blind på vågen. Det vet jag ju att man inte ska, men det sitter djupt rotat. Ändå har jag struntat i vågen senaste åren, fokuserat mer på att må bra och tycka om mig själv som jag är och det känns det som om jag ändå lyckats rätt bra med. Jag är värd att ha fina kläder som jag trivs i snygga underkläder osv. Sånt ger faktiskt lite bättre självkänsla.

Nej, jag ska inte ge upp, 7,5 vecka är ju inte så lång tid egentligen.

Nu får det vara nog med gnäll. Önskar alla en fin lördag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför ta fram vågen nu, när du inte använt den tidigare?
Ta fram måttband i stället.
Låt det ta tid att gå ner i vikt och se det som en livsstils förändring och ingen bantning och du kommer att lyckas...
keep up the good work

PhilipL sa...

Du förmedlar en så härligt positiv grundinställning till livet i dina bloggar, jag vill bara nämna det!

Mitt förslag är att du testar LCHF i tre månader (samma råd som jag fick) så länge du mår bra av det. Om du därefter bestämmer dig för att sluta med det så har du i alla fall givit det en ärlig chans.

Laizan sa...

Tack Philip, dina ord värmer :)

Jo jag ska ge det tre månader minst :) Det är bara en tillfällig dipp. Det känns inte som om jag vill sluta sen heller, det här funkar alldeles för bra för det.