onsdag 14 september 2011

Åtta veckor och fem mjölkpaket

-4,7 visade vågen i morse, så nu börjar det hända saker verkar det som. Tyckte inte det lät så mycket men då säger Bernt att det är ju nästan fem mjölkpaket och det vill man ju inte släpa runt på. Då lät det genast mycket bättre. Drygt ett halvt kilo i veckan i snitt är ju dessutom ett lagom tempo.

Införde köpstopp på kläder när jag började med det här. Handlade rätt mycket kläder i juni före semestern men sen har det bara blivit en jättefin klänning som jag inte kunde motstå när vi var i Östersund i slutet av juli. Undviker att gå in i klädbutiker och slänger kataloger utan att öppna dem. Men det går ingen nöd på mig, jag har rätt mycket kläder, enligt mitt sätt att se. Dessutom kan jag ju kanske återerövra en del i garderoben.
Men det är angenäma problem om/när jag måste köpa nya kläder så småningom. Det är en dyr kostomläggning säger dom som vet :)

Inga kommentarer: