söndag 18 september 2011

Onödig oro

Hade ju en viss oro för mathållningen den här helgen när vi åkte till Östersund. Men min svärmor gör ju allt för att vi ska vara nöjda och tycker det är roligt att testa nya recept så hon bjöd på en räksallad när vi kom upp på fredagkväll med mangodressing. Mycket gott. Lite bönor i salladen men det är ju ok i liten mängd.

Inga avsteg för min del, hemma hos min mamma åt vi ostkuber när de andra smorde kråset med wienerbröd och kakor.

Lördag åt jag min vanliga frukost med kokta ägg och till lunch fick vi köttfärsbiffar med lite morötter i och mos på broccoli och blomkål.

Mozarellasallad till förrätt på kvällen.

Fläskytterfile med kantarellstuvning och strimlad zucchini stekt i olja.

Hemma hos en av Bernts bröder blev vi bjudna på äppelpaj som de gjort på egna äpplen, men den hoppade jag även om det såg jättegott ut.

Inga kommentarer: