måndag 12 september 2011

Pigg som en mört

Eller kanske en torsk, om de nu är speciellt pigga.

I varje fall så känns det som om jag är piggare och behöver sova mindre. Har klivit upp före halvsju två mornar i rad nu och varit på jobbet vid åtta.

Trots att jag som vanligt har svårt att komma i säng i vettig tid.

Hade att somna igår, man kan ju skylla på fullmånen, fast jag tror mer på att det var saker jag hade svårt att släppa tankarna på.

Dessutom kändes det som om det kliade överallt för jag hittade en fästing på mig strax innan jag skulle lägga mig. Man kan bli lite nojig då.

Apropå torsk då så hade Bernt gjort nån typ av gratäng med torsk, spenat, ost, lök, tomater, fraiche kanske... Gott var det i alla fall.

Konstigt att det funkar så bra utan potatis osv. Blir en liten utmaning i helgen när vi ska åka upp till Östersund och våra mödrar.

Jag har börjat ta en sked kokosolja på morgonen efter att ha läst om hur välgörande den är. Hade köpt en tidigare som smakade kokos men den klarar jag inte av att äta på morgonen. Den här är smaklös, eller heter det smakfri ;) inte osmaklig i alla fall, och funkar bra.

Smorde in hela kroppen med kokosolja sen jag duschat i helgen för att testa. Huden blev så mjuk och den går in snabbt i huden så det ska jag göra fler gånger. Allt som är naturligt är bra :)

Inga kommentarer: