tisdag 3 januari 2012

Nytt år

Nytt år och nya föresatser?
Nej det räcker så bra med de gamla. Fortsätta med lchf som funkar så bra och hålla mig från oplanerade avsteg för det bara förstör. På det sättet är det skönt att komma tillbaka till vardagen igen. Det blir mera rutiner. Fattas 6 hg tills jag är tillbaka där jag var på julafton men ett par dar till så är jag där. Sen gäller det att klara trettondagshelgen när vi ska åka till Östersund. Men det går säkert bra, min svärmor lagar ju den mat vi vill ha och tycker det är roligt att prova nya recept.

En massa god mat har vi ätit i helgen.
Här rester från nyårsafton som vi åt på nyårsdagen.
Oxfilé med rouquefortsmör och kantarellstuvning.

Dagens lunch. Viltskav med champinjoner crème fraîche, grädde och lingon. Det blev funkade bra att blanda i frusna lingon.

Inga kommentarer: