söndag 29 januari 2012

Helgen

Östersund i helgen och det har gått bra matmässigt. Svärmor anpassar maten efter oss och det funkar jättebra. Mycket mat dessutom så jag får passa mig för att äta för mycket. Nu när jag blivit van att äta mig "lagom" mätt så tycker jag så illa om känslan när jag äter mig övermätt. Men det har gått bra tror jag. Får se vad vågen säger imorgon.

Såg en trend att det började gå neråt igen i fredags. Var också på väg in i ketos men tror nog jag ätit lite för mycket för att vara kvar där men det är väl bara att jobba sig tillbaka dit.

Var till mamma i lördags och då lagade jag mat. Helstekt fläskfilé, blomkålsmos och champinjonstuvning. Mycket mat, jag vet, lagade så det blev ett par middagar extra till mamma. Hon fyller snart 90 och uppskattar det.

Lite kul nu att träffa släkten och att det syns att vi minskat i vikt. Jag ser det ju på Bernt men tycker inte att det syns så mycket på mig. Skulle vilja göra en fettmätning igen för att se om fettprocenten ändrat nåt. Har en mätning som jag gjorde på Lifegene när jag hållit på 7 veckor.

Middag på väg upp i Tönnebro. Nötbit med gi-sallad och extra bea. Inga problem att byta ut pommes frites mot sallad där.

Det här gillar jag, räkmacka utan bröd. Jättemycket fräscha räkor ägg och majo. Även det i Tönnebro.

Inga kommentarer: