söndag 8 januari 2012

Lite funderingar

Finns en fördel med att vara jätteförkyld, man är inte så hungrig och sugen på mat ;) men det är väl den enda. Nu har jag ju inte gjort så stora avsteg under jul så det är inte så farligt men det känns ändå skönt att vara tillbaka på spåret igen.

Börjar känna mig rätt normal igen och kan nog ta en tur till gymmet snart. Längtar faktiskt efter att träna. Ska ju orka gå mycket i april uppför bergen i Cinque Terre i april. Vill inte känna mig som halvt döende som i somras när vi gick upp till toppen av Vesuvius, fast då var det ju typ 32 grader varmt också.

Bakar en omgång till med fröknäcke, det är så gott. Lite kolhydrater blir det ju men tror inte det gör så mycket när jag ligger rätt lågt i övrigt.

Funderar på om det blir dyrare att äta så här. Fast jag tror inte det, vi äter ju mindre iom att fett mättar bättre. Vi äter dessutom mera av ovanjordsgrönsaker och en del rotfrukter också för att det är så gott. Om man dessutom tar med att mitt godiskonto = 0 så jämnar det nog ut sig. Det är/var väldigt lätt att stanna till vid någon av kioskerna på väg från jobbet och blodsockret låg nere i skorna, och varför köpa en godiset när man kan få tre för 20:-

Jag funderar också på var min motivation kommer ifrån, men det kanske är så enkelt att pusselbitarna föll på plats och tiden var rätt. Belöningen är ju dessutom så stor av att jag mår bra och känner att kroppen förändras. Projekt restaurering pågår, bättre sent än aldrig.

Gårdagens middag. Lammstek i ugn med massor av vitlök och timjan. Skyn kokade jag ihop till en sås med grädde och crème fraîche. Rostade grönsaker, morot, palsternacka, zucchini och lök. att dricka Masi, ett italienskt vin.

Inga kommentarer: