måndag 23 januari 2012

Matdag

Det blir väldigt olika dagar när det gäller mat. Idag har det blivit en dag där jag lever upp till bilden av LCHF med en meny som omfattar kött och fett.

12.30 Fläskkarré med vitlöks- och persiljesmör
16.00 Ett par bitar fröknäcke med bregott
18.30 Lövbiff med vitlöksost grädde och champinjoner
21.00 en skiva proscuitto

Sov rätt länge och var inte hungrig när jag vaknade så jag väntade med frukost. Sen blev det hastigt bestämt att jag skulle följa med min granne till hälsocentralen på öppna mottagningen och det tog ju lite tid förstås så det blev ingen mat förrns vid halvett. Lite fröknäcke på eftermiddagen mest för att det är så gott, bakade en ny omgång också. Middag när Bernt kom hem och sedan kaffe. Norpade en skiva proscuitto av Bernt framför tvn sen.

Fortfarande mätt. Kanske är bra att kunna äta lite mindre. Funderar på att det är så att jag äter för mycket så det är därför jag inte går ner snabbare.

Imorgon ska jag utmana mig själv och gå på ett PUMP-pass. Undrar hur jobbigt det är?

Inga kommentarer: