söndag 22 januari 2012

6 månader med LCHF

Har känt det lite motigt nu på sistone, det funkar jättebra med mat och sånt men det HÄNDER JU INGET!!! Eller jo, det gör det ju men inte som jag vill. Jag tänker inte lägga av för det finns liksom inget att gå tillbaka till. Vi har skapat nya matvanor under de här sex månaderna och jag lär mig ju mer och mer hur min kropp fungerar och vad som är bäst i matväg. Bernt äter mera kolhydrater när han är på jobbet, och det funkar bra för honom, han behöver inte gå ner mera i vikt.

Men för att vara lite positiv då, vad har jag uppnått på det här halvåret:

  • bra matvanor, inget småätande
  • inget socker eller sötsaker, inget sockersug
  • -8,7 kg och ca 13 cm i midjan
  • jag orkar mera, blir inte lika anfådd i trappor osv
  • orkar mera när jag tränar, lättare att röra sig osv
  • mår jättebra
  • kläderna sitter bättre
  • det går så lätt, inga problem att hålla sig till bra mat och jag kan tillåta mig avsteg utan att det känns som om allt har gått åt pipan

Negativa saker..... kommer faktiskt inte på något.


Om jag nu fortsätter i min långsamma takt neråt och går ner 9 kg till under det kommande halvåret så blir det ju trots allt 18 kg på ett år och det är ju inte fy skam det heller.

Jag har inte handlat några kläder sen jag började med LCHF, tänkte vänta tills jag verkligen behöver. Har en hel del i garderoben så det är ingen panik direkt och det är en skön känsla när jag får dra åt bältet ett hål till, och att jeansen är rymliga redan när de är nytvättade. 

Tja, vad säga? Det är ju bara fortsätta på den inslagna vägen :)

2 kommentarer:

Di sa...

Du är kanonduktig!bra gjort kramar saknad

Laizan sa...

Tack!
Kram