fredag 1 juni 2012

PF & smoothies

Den här veckan har det blivit PF (periodisk fasta) flera dar eftersom jag inte varit hungrig på morgnarna. En del dagar smoothie till lunch (ägg, proteinpulver, grädde, hallon och vatten),  ett kokt ägg eller två på eftermiddagen och sen middag när jag kommit hem. Ibland nåt senare på kvällen också om jag varit hungrig. Känns som att det är så jag ska vara, äter när jag är hungrig.

Men så lätt det är att falla för frestelser, följde med killarna på jobbet ner till cybercafeet för att de skulle köpa glass, jag ville ju också ha nåt, och det finns inte så mycket att välja på så det blev en påse nötter och mandel. Helt ok iofs, men jag åt ju upp heeeela påsen. Måste kolla med cyber om de kan fixa nåt annat man kan köpa, t.ex ostkuber eller nåt vore ju perfekt.

Bernt klagade i eftermiddag på att det luktade svavel ur min mun, det tar jag som nåt positivt att då är jag i ketos. Stickorna visar lite ketos men jag har aldrig kommit till det mörkaste. Känns som om förbränningen är igång, jag är såå varm. Vikten går ju lite upp och ner, imorse var den +0,2 över lägstavikt så jag hoppas det snart blir en ny lägsta.

Träning blir det lite av i alla fall, ett par pass i veckan och det är bättre än inget. Hade ambitionen att åka och träna imorse, men sängen var för bekväm och jag för trött. Men men imorgon blir det nog ett pass.

1 kommentar:

Di sa...

Det är bra att lyssna på kroppen ! kram