söndag 3 juni 2012

Wow!!

... sa jag i morse när jag ställde mig på vågen och den visade -0,7 kg!! -11.5 kg hittills. Har gått ner ungefär 2 kg sista månaden och det får gärna fortsätta i den takten. Har inget exakt mål för hur mycket jag vill gå ner, det får visa sig eftersom. Första målet är -15 innan den 20 juli, ett år sen jag började med LCHF.

Håller på och sorterar och städar i datorn och diverse hårddiskar, hittade ett excel-ark sen jag var med i VV senaste (sista!!) gången. Det är 10 år sen nu, då gick jag ner ca 14 kg på ett år och nästan 18 kg på 15 månader innan det kapsejsade. Sen gick jag upp allt + 5 kg till dit jag startade för ett år sen.
Om man då jämför ett år med vv med det jag gör idag så är det typ tusen gånger bättre, inget mätande och vägande, inget godissug mm mm.

Ja jag vet att jag låter lyrisk, men så är det bara, när jag tror på nåt så pratar jag mig varm för det. Tror jag var på väg att "omvända" 3 skeptiker i veckan.

Inga kommentarer: