lördag 30 juni 2012

LCHF i Grekland

Kom till Aten i torsdags och ska bara här ett par veckor. Strävar efter att hålla mig till LCHF men det kan nog bli lite avsteg. Lite planerade såna, nån glass kanske.....

Gårdagens sena lunch. Jag beställde kyckling, egentligen grillad men det hade de inte så det blev koktistället. Servitören frågade om jag ville ha bröst eller lår och jag sa bröst. Fick en jätteportion med grönsaker och lite bönor till när jag varken ville ha potatis eller ris.

Fortfarande mätt efter lunchen så beställde jag en grönsallad till förrätt.

Och ett fat med blandade ostar till huvudrätt. Perfekt och gott.

Det går ju riktigt bra så här långt att be om vad jag vill ha även här.

På hotellet har de sk amerikansk frukost och det är mest söta saker känns det som. Men ett par nästan gröna hårdkokta ägg med smör, lite bacon och ost så överlever jag.

Hotellet får minus för den dåliga frukosten i övrigt är det ok.

Inga kommentarer: