tisdag 19 juni 2012

Gårdagens middag

När jag kom hem igår hade Bernt gjort köttfärsbiffar med rivna morötter och fetaost, lök, grädde, ägg, kryddor.
Han är så kreativ när han lagar mat, jag vill helst ha ett färdigt recept medans han utgår från vad som finns och skapar utifrån det. De rivna morötterna var från dagen innan och behövde användas istf slängas osv. Ovanpå ligger crème fraîche som han rörde ner i stekpannan efter att ha stekt biffarna.
Räckte till en lunchlåda till mig också.

Jättegoda blev de, saftiga med morötterna, och ja jag äter morötter ibland för att det är gott. Orkar inte vara sååå strikt alla dar. Blir ju inga mängder.

Serverad med egenodlad sallad, persilja och pepparmynta från balkongen.

1 kommentar:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Vad gott med egengjorda köttfärsbiffar. Jag äter också morötter ibland.