torsdag 7 juni 2012

Chokladdoppade jordgubbar

Köpte en liter jordgubbar i helgen som dottern och jag doppade i mörk choklad och åt. Hur gott som helst, och båda är ju ok i lagom mängd.

I tisdags åkte vi till Eskilstuna för att hälsa på vänner och vi köpte med oss 2 liter och det visade sig att de hade också köpt 2 liter. Så på kvällen åt vi chokladdoppade jordgubbar och det gick åt 2 liter. Igår fanns det ju lika mycket till och jag åt en hel del även då, utan choklad.

Det intressanta är ju att jag tror det triggar igång ett sug efter andra saker hos mig. Inte nödvändigtvis sötsaker, men jag är sugen, vill ha nåt att äta fast jag inte är hungrig. Intressant att se hur kroppen fungerar och vad som triggar igång saker. Det fick bli lite ost, keso med grädde och kaffe. Sen var jag nöjd :)

Perfekt när man hälsar på andra LCHFare, det blir alltid mat som funkar och man behöver aldrig förklara nåt :)

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Chokladdoppade jordgubbar är lyxigt värre. :-) Så gott!

Laizan sa...

Mmm så gott.

Inspirerades av din blogg :)