lördag 23 juni 2012

Midsommar

Igår försökte vågen lura mig att jag gått ner över 2 kg sen dagen innan, men se det gick jag inte på. Det har hänt en gång förut måste bero på om det är ojämnt i golvet och det kan det säkert vara i det här gamla huset. Försöker ju annars vara noga med att ställa den på samma ställe.

Midsommaraftonen firades hos goda vänner och god mat. Lite avsteg fick det bli. En liten färskpotatis till sillen, cider, crostini och så desserten!!! Chokladfontän. Med både frukt bär och mashmallows.

Sov länge idag eftersom vi inte gick h förrns solen var på väg upp vid tre. Blev varken frukost eller lunch eftersom jag inte var hungrig.

Till middag gjorde vi köttfärsfyllda tomater och paprikor. Sen har det blivit lite ost, bregott, 2 ägg och lite keso med grädde. Ok mat alltså.

Det sämsta med att äta mer socker/kolhydrater är att det tar flera dar upp till en vecka innan suget är borta. Men men jag får ju skylla mig själv. Är ändå nöjd över att jag hittills klarat av att gå tillbaka till min kosthållning varje gång.

Har träffat flera personer senaste veckan som säger att de provat LCHF under ett par tre månader men att det inte funkat, dvs de har inte gått ner i vikt. Men det är nog för kort tid tror jag.

Inga kommentarer: