onsdag 8 februari 2012

Tisdag 7/2

09.00 - 2 ägg med majo, grekisk yoghurt + lite grädde med kanel, ingefära och gurkmeja
15.00 - Smoothie med hallon, grekisk yoghurt, grädde, kokosfett
18.00 - kebabsallad
20.00 - fröknäcke med bregott

Var till företagshälsovården och gjorde en friskprofil igår, för att få se om mina värden ändrats något sen jag var till Lifegene i september. Lite högt blodtryck och högt kolesterol??, jag ligger på gränsvärdet men jag ska ändå träffa en läkare för att kolla. 

4 kommentarer:

Daniel Brahneborg sa...

Frågan är ju vilket kolesterolvärde som har höjts. Om det är HDL som har gått upp så gör det ju ingenting, allra minst eftersom du är kvinna.

Laizan sa...

Nej precis, hon kollade bara det totala kolesterolet och inte var för sig och det är väl ett sånt prov som behövs och som läkaren förhoppningsvis tar då.

Läser man vad som skrivs i tidningarna senaste veckan http://www.unt.se/debatt/statiner-gor-mer-skada-an-nytta-1653445.aspx och http://www.kristianstadsbladet.se/debatt/article1604234/Inget-bevis-for-att-sankt-kolesterol-raddar-liv.html
så tänker jag ju inte gå med på att ta något som sänker kolesterolet.

Daniel Brahneborg sa...

Just det, du har väl läst kostdoktorns sida om kolesterol? Han förklarar bra om de olika sorterna, Apo-kvot och annat nyttigt.

Laizan sa...

Nja, får nog läsa på lite mer :)
Tack för tipset.