torsdag 16 februari 2012

Frisk

Fick svar på proverna som togs i måndags. Läkaren har markerat och skrivit att mitt totala kolesterol ligger lite högt, 6,8 (maxvärde 7,8) och det dåliga kolesterolet 5,55 (maxvärde 5,3). Kvoten LDL/HDL är 4 och det är väl bra antar jag (maxvärde 5). Inget onormalt när det gäller sköldkörtelprovet, fast det trodde jag ju inte heller. Det han rekommenderade var att kolla upp kolesterol 6-12 månader. Ska bli intressant att se hur det ser ut då.

Ska kolla lite mer på provsvaren, lite jobbigt att de mäter så olika saker på olika ställen så det är svårt att jämföra, men jag ska läsa på mera om kolesterol och se om jag kan jämföra med det som togs i september. Då togs ju ApoA och ApoB men det togs inte nu....

Det känns i alla fall bra att allt är ok, och jag mår så bra ;)

Inga kommentarer: