måndag 13 februari 2012

Läkarbesök

Började dagen och veckan med ett besök på Företagshälsovården för att träffa en läkare utifrån att sköterskan som gjorde Friskprofilen tyckte mitt kolesterol och blodtryck var högt.

Blodtrycket var 135/95 idag, mot 145/100 förra veckan och det var inget alarmerande. Men jag kunde ju kolla var tredje månad.

Sen tog de en massa blod av mig också, ett par liter, eller 12 ml var det visst enligt sköterskan, för att kolla kolesterol, både hdl och ddl, apokvoter, triglycerider, njurprov, kalium, sköldkörtel och kanske nåt mera också. Var ju fastande (svältande, nä knappast ) så det blir ju mer rättvisande resultat då.
Ska bli spännande att se resultatet. I min värld så är jag ju helt frisk så nåt annat finns inte.

Berättade att jag åt enligt LCHF och läkaren hade inga synpunkter på det utan menade nog mer att det är bra att jag jobbar på att minska mitt BMI. Han sa att ett halvår var bara omställningsperioden så att det skulle nog gå snabbare så småningom, och att 1,5 kg i månaden var bra. Kändes bra i alla fall. Är nog lite yttre stress som påverka pga min jobbsituation men den ska väl bli bättre snart hoppas jag.

Inga kommentarer: