onsdag 8 februari 2012

8/2

09.00 - fröknäcke med bregott, 1 ägg med smör
12.00 - aubergine och köttfärsgratäng
18.00 - köttfärsbiffar med morot och ost i smeten som Bernt gjort. Jättegoda.
21.00 - keso med grädde

Nykokta ägg i morse så då är det gott med smör eller bregott på :) men var hungrig medans jag väntade på att äggen skulle koka så det blev lite fröknäcke till. Sen lunchlåda på jobbet.

Har känt mig lite uppgiven för att det händer så lite, men så kom jag att tänka på att så är det ju egentligen inte. Jag stirrar mig blind på vågen tror jag. Sen jag köpte den nya vågen dan innan julafton har jag faktiskt gått ner 2,7 kg på en månad, och före det 6 kg och slår man ut det på de 29 veckor jag hållit på så är det 0,3 hg per vecka. Det kanske är en lagom takt för min kropp så jag inte ska förvänta mig mera. Det kan ju faktiskt vara så att jag stressar mig själv med det att jag är så fokuserad på vikten.

Hmm borde kanske slänga ut vågen, men den är ju så cool :) det är bättre att sänka förväntningarna. Jag ska inte jämföra mig med andra som går ner snabbt. Fokusera på att jag faktiskt mår jättebra och varje hg förbättrar min hälsa. Så får det bli :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får tänka på att du även är en inspiration för oss andra som inte har varit lika konsekventa och viljestarka som du :)

//Philip

Laizan sa...

Tack Philip.
Tänkte inte på det ;)