onsdag 21 mars 2012

8 månader

Idag är det 8 månader sen jag började med LCHF, nästan lite imponerad själv att jag lyckas hålla mig till det så länge. Men det beror väl på att det är så lätt och så rätt. Tanken att äta bröd, pasta osv finns inte, för att det är inte värt det. Om jag nu ska göra avsteg så blir det något sött, som igår när vi var ute på team-event med jobbet så åt jag Creme Brulee till efterrätt, hur gott som helst, så jag njöt verkligen av den. Torskrygg till förrrätt och entrecote till huvudrätt. Nån frågade om jag inte åt potatis, det var potatismos till köttet, men jag sa bara att jag undviker kolhydrater sen var det inget mer med det.

Inte mycket resultat på vågen fortfarande, pendlar mellan -8 och -9 kg men däremot så går fettvikten sakta neråt, byter ut det mot muskler förhoppningsvis nu när jag kommit igång med träningen. Kör på "Strong is the new skinny!"

Tränar helst på morgonen och tar en dubbel espresso innan jag åker till gymmet, behöver ju inte äta om ja ginte är hungrig. Inga problem med att orka gå en timme på gångbandet fast jag inte ätit nåt, det ska ju dessutom vara bra för förbränningen. Bränner 500 kcal på en timme och det är ju ungefär 1/4 av mitt dagliga energibehov. Fast jag äter ju inte mera bara för att jag tränat. Sen jag började med periodisk fasta så tror jag att jag äter mindre. Äter när jag är hungrig och ser till att jag blir mätt. Imorse var jag hungrig för ovanlighetens skull, men det är säkert för att jag åtefterrätten igår, dessutom vin och en drink på Icebar. Idag är det tillbaka till det normala igen.

Inga kommentarer: