fredag 19 oktober 2012

Varmkorvdag

Idag har jag varit på Syfestivalen, dvs handarbetsmässa på stockholmsmässan. Kul och intressant. Men för att förebygga nån akut hunger så drack jag en proteindrink med ägg, grädde och lite olivolja på vägen dit. Håller mig mätt väldigt länge på det, fast det verkar inre så optimalt ur ketoshänseende men det orkar jag inte fundera på alla dagar. Mäter lite sporadiskt u-ketoner.

Blev 2 kokta korvar med senap till vårt fika när vi travat runt på mässan några timmar. Kortast kö dit. Sen blev det två korvar till innan jag åkte hem, mest för att jag tycker det är gott.

Till middag blev det tjocka revbensspjäll som jag stekte i ugn, testade att göra dem i stekpåse och det funkade bra. Till det coleslaw, gjord på crème fraîche, majonäs, vitkål, morötter, salt och peppar. Gott gott.

Men nu är jag hungrig, ska jag äta nåt fast det är mitt i natten? Ja ett kokt ägg får det bli....

Inga kommentarer: