torsdag 20 september 2012

Mat och sånt

Har testat äggmjölk till frukost några dar nu och det funkar bra håller mig mätt gram till lunch utan problem.

Imorse fanns det inga ägg hemma, vojne vojne - vi orkade inte åka och handla igår, så jag testade det omskrivna MBC kaffe med en massa fett. Jag tycker ju att det är som att förstöra kaffet att blanda i fett men man måste ju ge allt en chans. Rätt ok faktiskt. Det ska visst kunna trigga igång fettförbränningen.

Håller lite mera koll på kolhydrater också för att se var de finns och 20 g är rätt tufft inser jag när jag skriver upp vad jag äter.

Känns skillnad på kroppen bara efter några dar men inte på vågen... Skumt. Jag är ju lite fixerad vid att väga mig eftersom jag får in all data till en app i telefonen.

Jag skulle vilja ha en app som automagiskt räknade ut näringsvärdet i en maträtt bara genom att jag skannade tallriken.

Gårdagens middag blev tacos, eller tacokryddad köttfärs med ost, lök, tomater, gurka, crème fraîche och guacamole. Blir samma till lunch idag också.

Gjorde egen tacokrydda eftersom vi inte hade nån färdig hemma. Blev sim den köpta smakmässigt förutom att det blev lite starkare pga chilipeppar istf chilipulver.

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Gott med tacos!
Jag har inte testat smörkaffet ännu utan bara med "lite" smör i en gång när jag saknade grädde hemma. Kanske ska ge det ett försök.

Laizan sa...

Ja Tacos är gott och funkar jättebra utan tortillabröd eller nachos.

Jag har varit skeptisk till smörkaffet men det kan ju vara värt att testa och bilda sig en egen uppfattning. Man håller sig i alla fall mätt länge.