onsdag 1 augusti 2012

Slut på semestern

Tillbaka till jobbet igen och det känns bra att återgå till normala vanor och matvanor. Det har funkat jättebra i sommar, fixar att gå tillbaka till normala vanor efter att ha gjort lite avsteg både i Grekland och förra veckan vi var i Jämtland blev det både tårta och kakor. Men det är härligt att kunna göra så nångång och jag njuter verkligen av det jag äter då.

Vägde mig imorse och det är en ny lägstanotering, inte mycket, bara ett hekto men det är ju ändå häftigt med tanke på semestern.

Funderar på hur det funkar om man bara äter saker med socker och kolhydrater nån enstaka gång, kroppen borde ju inte ställa om sig när man är i fettdrift av en sån kort period. Verkar nästan som om det triggar igång  förbränningen på nåt konstigt sätt. Får kolla om det finns nån info om det.

Den 20 juli var det 1 år sen vi började med LCHF, känns fantastiskt bra trots att jag inte nådde målet jag satt upp  -15,1 kg. Det blev -11,5 kg, nästan 1 kg i månaden. Har två gånger den här veckan fått höra att jag ser "mindre" av såna som inte sett mig på länge. Sånt är roligt :) och sporrande.

Det funkar så bra att äta så här och jag mår jättebra, ibland kan jag nästan känna lite sorg när jag går förbi godishyllorna på affärer eller annat och tänka att det där tyckte jag var jättegott.

Nu får vi hoppas att vågen fortsätter att vara snäll och visa lägre värden :)

Tjolahopp!!

Inga kommentarer: