onsdag 18 juli 2012

Hemma igen

Det var lite spännande att ställa sig på vågen efter allt gott vi ätit under resan. Har tillåtit mig både det ena och andra och njutit av det :)

+1.0 visade vågen igår morse, så det var inte alls så farligt. Fettvikten är ungefär densamma så det är nog mest vätska jag samlat på mig. Igår var en helt ok matdag och idag hade 0,8 försvunnit. Känner mig väldigt nöjd med mig själv att jag kan tillåta mig avsteg och sen komma tillbaka igen.

Att jag inte gått upp mer tror jag beror på två saker, för det första så har jag under det här året med LCHF lärt mig att inte överäta. Äter aldrig så jag blir så där däst och ursäkta ordvalet, äckligt mätt som jag kunde göra förut. Om jag t.ex äter glass så är jag nöjd med en kula, eller när jag åt en supergod carbonara (som är en av mina favoriträtter) så slutar jag när jag är mätt och måste inte äta allt.

Det andra tror jag beror på att vi rör oss väldigt mycket när vi är ute och reser, går mycket, de flesta dagarna kommer vi nog upp i närmare 10000 steg och vissa dagar mer + lite badande och simmande.

Nu gäller det bara att ta tag i träningen också.

Inga kommentarer: