söndag 5 augusti 2012

Middagar och -0,3

0,3 kg till borta. Kanske kroppen äntligen vågar släppa ifrån sig lite nu. Hoppas på det.

Känner att jag har ett kontrollbehov, behöver veta att det finns nåt att äta när jag behöver. Som om jag nån enda gång behövt svälta i mitt liv????!!!!!
Mycket märkligt egentligen. Både kyl och frys är fulla med mat. Har planerat mat för imorgon på jobbet så jag ska klara den dan också :) kanske är en reaktion på att kroppen börjar släppa på reserverna.

Läser en bok nu som heter Helhetsmetoden, nå din hälsovikt med KBT och LCHF. Den kanske kan göra nåt för den mentala biten.

Gårdagens middag, auberginhalvoe fyllda med köttfärs och ost.

Dagens middag, köttfärsbiffar med sås av crème fraîche och grädde. En massa GRÖNsaker till. Det är så gott med just gröna grönsaker, sallad, ruccola, spenat och gurka.

Gjorde örtsmör som jag ska äta till lunchen imorgon tillsammans med fläskkarre. Det är en härlig känsla att kunna gå ut på balkongen och plocka örter. Basilika, persilja, gräslök, mynta, olivört, curryört, rosmarin... testar med allt :)