onsdag 9 maj 2012

WOW

Jag väger mig varje dag, fast jag vet att man inte ska det. Men jag gillar skarpt min Withings-våg som skickar värdena via wifi till datorn. Vikt, fettfri vikt, fettmassa och BMI.

Igår var det +0,2 och det är ju helt normalt att det pendlar upp och ner. Igår var jag hungrig mest hela dan kändes det som och åt och åt och åt, fast bara bra saker. Sitter fortfarande kvar lite av det där från VV-tiden att man inte får äta för mycket.

Imorse när jag ställde mig på vågen så var det liksom WOW, -0,8 hg mot dagen innan, vilket innebär att jag har passerat 10 kg och ny lägstavikt är -10,3!!!! 
Hur underbart är inte det på en skala?? Hade inte förväntat mig nåt mera minus nu :)

Nästan så att jag törs börja hoppas på att jag ska nå -15 till midsommar, dv 4,7 kg till. Det har ju hittills varit så trögt, men det kanske är så som vissa säger att omställningsperioden är olika lång för olika personer och kanske dessutom blir svårare ju äldre man blir och allt svältande med VV under många år påverkar också.

Njuter idag av känslan :)

Inga kommentarer: