tisdag 8 maj 2012

Frukostsmoothie

Har testat att äta eller dricka smoothie till frukost några mornar nu och det funkar bra, håller mig mätt lääänge.

Har funderat och kollat lite på proteinpulver mest för att hitta ett som funkar bra med LCHF, dvs lite kolhydrater och helst inga sötningsmedel. Köpte ett på gymmet efter att ha pratat med den snygge. WNT Triple protein med blåbär och yoghurtssmak som han tyckte var godast.

Så min frukostsmoothie består av
ca 2 dl vatten
1 skopa proteinpulver
2 råa ägg
0,5 dl frusna hallon
ett par matskedar grädde

mixa och drick.

Helt ok smak, finns ingen smak av de råa äggen som jag var lite skeptisk till.
Det känns bra att variera frukosten, det kanske blir PF snart igen. men just nu funkar det här bra.

Köpte Expressens bilaga med LCHF som säljs den här veckan, där fanns det en massa frukostförslag såg jag. Fast jag är så skeptisk till all istället-för-mat, mandelmjöl, kokosmjöl etc. Funkar inte om man är allergisk och det känns som om det blir i alla fall inte samma sak som t.ex "riktigt" mjöl. Då får det hellre vara för min del.

2 kommentarer:

Di sa...

Har ätit protein pulver med bär och yoghurt till frukost med vaniljsmak som är bra..men tog 1.5% yoghurt vilket inte ger samma mättnad som 10%ig som ja äter till frukost nu med bara bär och ett ägg till fika...Håller med om det du säger om ersättning för vanligt mjöl osv för jag är också hellre utan då... Har också köpt expressens bilaga ;-) kan hända att jag är på ett nytt spår snart ;-)

Laizan sa...

Spännande att höra hur du gör framöver. Jag tycker ju förstås att du skulle ge LCHF en chans, tror det skulle vara bra för dig.
Kram