tisdag 3 april 2012

Aprilutmaning

Min utmaning har börjat bra. 3 pass hittills och det är den 3e idag. 2 konditionspass och ett styrkepass. Nöjd!!
Så skönt att känna att jag orkar mer konditionsmässigt, orkar hålla högre tempo och högre lutning.
Försöker vara lite mera strikt nu igen så jag kommer i ketos, men det är svårt att komma dit men det ger sig. åt, thaibuffe i söndags och även om det går att välja bra så är det ju en del socker i maten.

Har fått överge min älskade brieost, har försökt övertyga mig om att jag tål den numera, men nu börjar eksemet komma runt ögonen så det är bara att välja. Att se ut som en kliande rödögd tvättbjörn eller inte....

Testade att göra ägg och baconmuffins igår. De blev rätt ok, åt dem tillsammans med lite crème fraîche. Använde muffinsplåtar och la bullformar i botten men det var ingen bra ide, papperet sitter som berget. Bättre smörja plåten och skippa bullformarna. Att komma ihåg.

Min lunch efter dagens träning, tonfisk på burk, blandad med crème fraîche och majonäs. Till det babyspenat och små tomater. Gott och nyttigt.

1 kommentar:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Nej, vad tråkigt att du inte tål brie. Jag tror jag blivir brieberoende... måste ha det hemma.