torsdag 26 april 2012

-0,4 kg

Ny lägstanotering -9,4 kg!!!

Gick upp lite kanske ett kg under förra veckans kryssning, men det är nog mest vätska jag samlar på mig så det försvinner rätt snabbt när jag återgår till min vanliga kosthållning. Känns som ett bra steg på vägen att ha kommit dit. Att jag kan göra avsteg och sen gå tillbaka utan att spåra ur helt.

Idag är jag bjuden på 3-rätters lunch en kollega jubilerar så det blir lunch i gästmatsalen. Jag pratade med restaurangen igår så jag får mat som funkar för mig. T.ex ost istf halloncheesecake. Härligt när de är så tillmötesgående, fast det är kanske självklart bara man ber om det man vill ha.

Imorgon åker vi till Italien så då blir det en del avsteg. Nån pasta blir det nog, gärna med musslor, mmmmm hittar jag sen en tiramisu som den jag åt i Rom förra sommaren så.... fast jag kommer nog att tycka den är alldeles för söt eftersom jag tyckte den var söt redan då innan jag slutat med socker.

Så mycket träning har det inte blivit, min aprilutmaning får en måluppfyllnad på 66,6%, lite väl lågt men det får bli en ny satsning i maj istället. Fick ett nytt styrketräningsprogram av min PT som jag längtar efter att köra men den här veckan har jag varit så trött och jobbat mycket (igen) så då får träningen stryka på foten.... Tyvärr,
Men det är bara att bryta ihop och komma igen.

Livet är i alla fall väldigt härligt just nu :)

1 kommentar:

Di sa...

Grattis du är duktig:-) Ha det så underbart i Italien och hälsa om du träffar någon jag känt :-) kram