torsdag 22 december 2011

Resultat

Det händer ju fortfarande inte så mycket när det gäller vikten, eller det gör det väl egentligen. Trots allt har det blivit ca 7,5 kg sen jag började och det kanske är en lagom takt....

Jag har ju själv tyckt att jag ser smalare ut över höfter/rumpa och att kläderna sitter lösare där. Jag har ett referensmått i midjan sen jag började och där är det ca -10 cm och det är jättecoolt. Sen mätte jag höfterna och där har jag ett mått från september när jag kört 7 veckor. Mätte igår och jag kollade flera gånger för att jag trodde inte det var sant, 20 cm!!!!! Så det händer verkligen saker fast det inte visas viktmässigt. Konstigt att det tar så mycket där och inte mer i midjan, men det kommer väl det också :)

Lite ångrar jag ju nu att jag inte mätte mig från början, men å andra sidan så är det inte så viktigt. Jag mår toppenbra på det här.

Har upptäckt en annan sak också, jag har inte behövt använda nässprej eller kortisonsprej på en månad. Jag brukar känna av bihålorna och får ont i huvudet och tänderna men det har varit helt borta nu senaste månaden. Helt underbart, om det då är kosten eller att jag börjat äta D-vitamin och Omega-3 eller en kombination spelar mindre roll. Är inte täppt i näsan heller som jag brukar vara.

Livet är fantastiskt :)

Inga kommentarer: