måndag 26 december 2011

Hur gick julen då?

Jo det gick riktigt bra tycker jag. Hade bestämt att på julafton skulle jag få äta lite vad jag ville och framför allt mjukt tunnbröd, Jansson och Mozartkulor.

Två bitar mjukt tunnbröd, den ena med julskinka, senap och äppelmos och den andra med Brie, Brie på mjukt tunnbröd är sjukt gott faktiskt. Gjorde slut på dotterns hemgjorda Mozartkulor också, det märks vad som triggar mig, det gick inte att ha den stående framför mig.
Hjortronglögg och Chokladglögg, chokladglöggen var nästan läskigt söt. Sen tänkte jag dricka en öl till sillen men det var inte så gott så det fick vara.

Juldagen åt jag också Jansson, så gott, + lite annat som rödbetssallad, getmessmör....

Idag är det tillbaka till det normala, dvs mitt normala LCHF-liv, jag vill inte må så här som jag gör när jag ätit socker och kolhydrater. Känner mig nästan lite ledsen och låg förutom att jag inte mår bra fysiskt. Men det är intressant att försöka förstå vad som händer i kroppen och att inse att det inte är värt att äta en massa saker som jag inte mår bra av.


Nu är det ju dessutom roligt att väga sig med min nya nördiga våg som skickar resultatet till en app på min iPad/iPhone, med BMI, fett-% osv. Så coolt,  Jag orkar ju inte hålla på och skriva upp hela tiden så det här passar mig perfekt. Me like :)

Inga kommentarer: