söndag 8 juli 2012

Fortfarande i Grekland

Hur går det då med LCHF?

Ja det blir en rätt liberal kosthållning. Frukosten är alltid ok med kokt ägg, fet yoghurt, ost och kaffe.

Sen blir det lite varierande. Ingen potatis eller ris men lite pasta har det blivit som när vår hyresvärdinna bjöd på hemgjord pastitio häromdagen. Igår kom hon med ett par bitar kaka hon bakat. Svårt att säga nej då.

Lite glass har det också blivit :) lever gott här ett par veckor utan alltför stora överdrifter.

Men jag känner direkt hur jag får ett sug när jag äter söta saker eller mer kolhydrater. Intressant.

Det här är bland det godaste här. Svärdfiskfile.

Det här bjöd vår värdinna på pastitio och fisk som maken fångat.

Inte såå nyttigt men gott. Honungs- och sesamgratinerad fetaost.

1 kommentar:

Di sa...

Ja håller med om sötsug....jag har också registrerat mitt...intressant...såg gott ut med svärdfisk