lördag 14 juli 2012

Drygt två veckor i Grekland

Nu efter drygt två veckor i Grekland så känner jag att det ska bli skönt att komma hem och återgå till normala vanor.

Har det helt underbart här njuter av värmen, sol, bad och god mat. Har lärt mig snorkla och det är bara såååå roligt.

När det gäller mat känner jag att det blivit för mycket av det goda. Sötsuget har triggat igång och jag mår inte alls bra av att äta då här. Fast jag ser det så att när det är under en begränsad period och inte på hemmaplan så är det lättare att gå tillbaka till det invanda.

Har njutit av glassen jag ätit, brödet och efterrätter. Så det är absolut värt det. Intressant dessutom att se hur kroppen reagerar efter närmare ett år med LCHF.

Den 20 juli är det ett år sen jag började med LCHF. Samma dag som vi kom hem från Italien och jag var så motiverad efter att ha lyssnat på Matrevolutionen.

Mitt mål att nå -15 kg till ettårsdagen når jag inte men det är bara att kämpa vidare.

Livet är gott :)

1 kommentar:

Di sa...

Du har gjort det jättebra och tänk att du minskat nästan 1 Kg i månaden är superbra!! Du har förstått en massa saker under året och som hjälper dig att leva som du vill och kan....ser styrkan i det och jag säger kämpa på och ser fram emot att läsa mer om din resa med lchf! kram