tisdag 29 november 2011

Mera grytor

Det här blir värsta matbloggen juh. Fast det är det som jag tycker är intressant när jag läser andras LCHF-bloggar för att få inspiration.

Har tappat räkningen på hur många veckor jag kört nu men det är inte så viktigt. Blir fem månader till jul. Apropå jul så ska vi ju fira den hemma så jag kan ha full koll på maten. Ska göra lite godis tänkte jag. Ischoklad och Bounty som Mia skrivit om på sin blogg är bra alternativ.

Händer inte så mycket viktmässigt, helgens avsteg har normaliserats så jag är tillbaka på spåret.

Igår gjorde jag kyckling med citron och dragon. Gott men nästa gång får det räcka med saften från en halv citron + rivet citronskal. Det blev väldigt surt med en hel.

Kreolsk gryta idag med fläskytterfile, chorizo, champinjoner, lök, syltlök, oliver och paprika. Gott.

ICAs chorizo innehåller 5g kolhydrater och är lagom stark för mig. Vill ju inte döda mina stackars smaklökar ;).

2 kommentarer:

Daniel Brahneborg sa...

Jag skulle dock rekommendera närmare 150-200 gram choklad till det recept vi använde (LCHF-mammans). Blev väldigt tunt med bara 100 gram, och de sista blev utan, så vi fick smälta mer.

Laizan sa...

Tack Daniel, noterar det :)