söndag 20 november 2011

4 månader med LCHF

Idag är det fyra månader sen vi började med LCHF och sen vi kom hem från semestern i Italien. Lyssnade på Matrevolutionen som en kollega tipsat om och den boken gav mig en aha-upplevelse och fick mig ändra livsstil.

Det har varit så enkelt och jag känner mig fortfarande lika motiverad om inte mer för att jag mår så bra. Lite frustration har jag känt när det inte händer så mycket på vågen. Tålamod är bu inte min starka sida, "tålamod är bara bara brist på engagemang" är ju mitt valspråk.
Resultat då?

Vi börjar komma bättre sams vågen och jag och idag var första gången den passerade -6 kg efter att ha pendlat mellan -5 - -6 kg senaste månaden. Så det är inte jättemycket eller det kanske det är eller kanske en lagom takt. Ca 1,5 kg per månad är nog helt ok för att kroppen ska hänga med.

Måtten ligger nånstans -10 i midjan och lite mer runt höfterna och det är häftigt tycker jag. Har inte mätt mig på nåt fler ställe. Ska göra en fettmätning så småningom och se vad som händer där. Har referensvärden sen innan.

Bernt har gått ner ca tio kg så det går jättebra för honom, han behöver inte gå ner mer tycker jag.

Lite avsteg har jag gjort under den här tiden mest på sötsaker då. Senast förra helgen då jag åt en pyttebit princesstårta när brorsonen fyllde 11 och åt en dröm som han bakat. Jättegod han är duktig :)

Idag hälsade vi på sonen och svärdottern som också har börjat med LCHF, mest för att svärdottern vill bli fri från sitt sockersug och det verkar funka jättebra efter en vecka. Sonen lagade till lax i ugnen och gjorde egen hollandaisesås !!! Jättegod var den. Impad har aldrig gjort egen hollandaise men får kanske testa det nu.

Inga kommentarer: